Marketingowe aspekty organizacji imprez biegowych

[singlepic id=533 w=200 h=200 float=left]Dziś rozpoczęła się konferencja na EU w Poznaniu, poświęcona marketingowym aspektom organizacji biegów. Pierwszy dzień był poświęcony na prelekcje, na których można było posłuchać specjalistów w dziedzinie marketingu oraz osoby, które mają doświadczenie w organizacji biegów.

Prelekcje były podzielone na sesje, na których przedstawione zostały metody oraz narzędzia marketingu stosowanego w promocji biegów. Omówione również zasady i warunki współpracy ze sponsorami, które zwiększają szanse na sukces współpracy oraz ułatwiają utrzymanie sponsora na kolejne edycje biegów. Zaprezentowane zostały również metodę badania marketingowego, którego celem jest sprawdzenie satysfakcji z udział w biegu oraz wskazania organizatorowi słabych punktów, nad którymi warto popracować przy kolejnych edycjach.

Na konferencji nie zabrakło, miejsca na dyskusję między uczestnikami, a prelegentami. Pozwoliło to na poznanie różnych punktów widzenia i wskazało, że metody marketingowe oraz sposoby pozyskiwania sponsorów są w dużej mierze zależne od charakteru i skali organizowanego biegu.

Na drugi dzień konferencji zaplanowano zajęcia w mniejszych grupach, których celem będzie ćwiczenie różnych aspektów marketingu w organizacji biegów.

Dzisiejsza konferencja pokazała, ze w Polsce na wzór krajów europy zachodniej, marketing zaczyna odgrywać ogromną rolę i konkurencja między organizatorami biegów stała się faktem. Dla nas biegaczy jest to bez wątpienia dobra informacja.