Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: nothing to repeat at offset 1 in /wp-includes/class-wp.php on line 231

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: nothing to repeat at offset 1 in /wp-includes/class-wp.php on line 232
Dieta Biegacza |

Dieta Biegacza

[singlepic id=89 w=220 h=140 float=left]Ponieważ częsta zarówno biegacze jak i biegaczki szukają odpowiednio zbilansowanej diety, poprosiliśmy Panią Małgorzata Zdrojewska-Pujanek z firmy Dietodajnia.pl o przygotowanie przykładowego menu dla największej grupy biegaczy startujących w zawodach, czyli M30.

Przyjęte założenia do diety biegacza:

Przykładowy jadłospis dla osoby trenującej biegi na długim dystansie, maratonie. Dieta została ułożona dla mężczyzny o masie ciała 65-70 kg, powyżej 26 roku życia, odbywającego jeden ok.60 minutowy trening dziennie.

Dieta:

Jadłospis składa się z 5 posiłków w ciągu dnia. Ważne, aby starać utrzymać się równe przerwy pomiędzy posiłkami.
Warto pamiętać, że nie powinno się trenować na czczo. Najlepiej (jeśli trening odbywamy przed południem), rozpocząć go 2 godziny po lekkim śniadaniu. Jeśli trening planowany jest po południu, obiad powinniśmy zaplanować 3-4 godziny przed jego rozpoczęciem (powinien być mało objętościowy i lekko strawny). Po zakończonym treningu można wypić napój węglowodanowy, jednak ze spożyciem posiłku powinno się odczekać 30-60 minut. Ostatni posiłek – kolację należy spożywać 2 godziny przed snem.

 

ŚNIADANIE Musli z mlekiem, wkrojonym jabłkiem, słonecznikiem, pestkami dyni i herbata z miodem
Produkt/potrawa (nazwa) Masa [g] Miary domowe
Mleko 2% 250 1 szklanka .
Płatki kukurydziane wzbogacane 30 3 garści
Otręby 10 1 łyżka
Płatki owsiane 10 1 łyżka
Słonecznik 10 1 łyżka
Pestki dyni 10 1 łyżka
Jabłko 100 1 jabłka
Herbata 250 1 szklanka
Miód 25 1 łyżka
ŚNIADANIE II Bułki z masłem, szynką, serem i sok. Można dodać listki sałaty.
Produkt/potrawa (nazwa) Masa [g] Miary domowe
Bułka grahamka 100 2 bułki
Masło 10 2 łyżeczki
Szynka drobiowa 25 1 plaster
Ser żółty 25 1 plaster
Sok 250 1 szklanka
OBIAD Kasza z warzywami oraz jajko sadzone.
Na patelni rozgrzać olej zeszklić pokrojoną cebulę i czosnek. Wrzucić warzywa. Gdy warzywa zmiękną danie będzie gotowe. Doprawić np. bazylią, pieprzem.
Międzyczasie przygotować na 1 łyżce oleju jajka sadzone.
Sok na deser.
Produkt/potrawa (nazwa) Masa [g] Miary domowe
Jajko 60 1 jajko
Olej 20 2 łyżki
Kasza jaglana 100 woreczek
Cebula 100 1 cebuli
Czosnek 5 1 ząbek
Warzywa mrożone na patelnie (dowolne, bez ziemniaków) 200 1 paczki
Sok jabłkowy 330 1 buteleczka
PODWIECZOREK Kefir i sałatka owocowa.
Produkt/potrawa (nazwa) Masa [g] Miary domowe
Kefir 400 1 duży kartonik
Banan 100 1 średniego
Gruszka 200 1 średnia
Jabłko 200 1 średnie
KOLACJA Kanapki z masłem, rybą i pomidorem oraz herbata z miodem.
Produkt/potrawa (nazwa) Masa [g] Miary domowe
Chleb żytni pełnoziarnisty 60 2 kromki .
Wędzona makrela 150 1 b. mała ryba
Masło 5 1 łyżeczka
Pomidor 150 1 mały
Herbata 250 1 szklanka
Miód 25 1 łyżka

Powyższe menu jest przygotowane jako przykładowe, jednak można śmiało na nim się oprzeć i rozbudowywać w zależności od naszych smaków, celów treningowych i przyzwyczajeń.

Jeśli ktoś chciałby powyższą dietę skonsultować z autorką to prosimy o kontakt bezpośrednio z nią:

DIETODAJNIA Małgorzata Zdrojewska-Pujanek

ul. Bielska 7/1,
61-435 Poznań
tel. +48 513 617 384
gabinet@dietodajnia.pl
www.dietodajnia.pl

2 Trackbacks i Pingbacks

  1. Dieta Biegacza | Dietetyk Poznań
  2. Dieta dla biegacza | Dietetyk Poznań

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Protected by WP Anti Spam

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress